23948sdkhjf

Ny chef skal fordoble Pandoras onlinesalg

Smykkekoncernen Pandora har ikke satset nok på nethandel, og det skal der nu gøres noget ved med en ny chef for onlinehandel.

Det fortæller Jyllands-Posten.

I en ny strategiplan skriver virksomheden, at målet er, at i 2022 skal 10-15 pct. af koncernens omsætning hentes fra nettet, hvilket skal sammenlignes med syv pct. sidste år.

Af samme grund har virksomheden rekrutteret den 38-årige Karl Walsh som ny chef for en selvstændig afdeling for onlinesalg.

Han bliver hentet fra en stilling i det globale konsulenthus Boston Consulting Group med ansvar for netop "e-commerce".

- Pandora har en klar strategi om at blive førende inden for omni-channel i detailhandlen. Altså at binde de mange fysiske butikker sammen med det digitale salg, så kunderne mødes lige der, hvor de ønsker at købe smykkerne. Nogle vil handle online og hente smykker i butikkerne, andre vil have leveret smykkerne derhjemme. Det er afgørende at styrke samarbejdet mellem butikkerne på de 100 markeder, hvor Pandora er, og e-handlen, siger han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111